diumenge, 20 de setembre del 2009

L'Avenc de Son Pou

Aquesta és una excursió senzilleta, d'aquelles per començar la temporada.

Haureu d'anar amb cotxe a Santa Maria, cercant el camí de coanegra. Es troba anant pel carrer principal en direcció a Consell, el darrer a l'esquerra abans d'agafar el que seria la carretera pròpiament dita. Heu d'anar a les bodegues Macià Batle. Després seguir aquest camí molta eston recte, sense desviar-se a les cruilles que hi trobareu. L'única que pot presentar problemes és la darrera que fa triar entre anar a Alaró o cap a l'altre camí que no té cap indicador, aquest darrer és el que heu d'agafar. Així fins a arribar a una barrera verda amb previsiblement més cotxes aparcats.

Aquí comença la caminada. Una pista que al principi és asfaltada i en un parell de metres es convertirà en terra i pedres. Tenim per davant devers una hora i un quart de caminada, o un poc més depenent dels caminants. Aquest camí uneix Santa Maria amb Orient (arriba al Salt des Freu), per tant, si el vostre objectiu és l'Avenc de Son Pou només heu de tenir en compte que quan trobeu que el camí es posa més dur, estret i empinat, on vegeu un indicador de direccions i temps heu de prendre l'única desviació que hi ha cap a la dreta. En uns 10-15 minuts més de pujada arribareu a la porta d'entrada (pensau que en principi només obren de 9 a 14 hrs. els diumenges).

Allà podreu gaudir d'una sensació increïble, com si fóssiu a un altre planeta. Tot és bellesa i humitat. Podreu aprofundir-vos dins les entranyes de l'avenc (serà necessari dur llanternes).

És una excursió sense complicacions, apta per la família que entre anada i tornada poden ser 2 hores o més sense aturades i exploració de l'avenc.

Cuidau l'entorn, no deixeu fems i tancau les nombroses portes que hi trobareu!

1. Sa veritat és que quan entres dins oblides sa pujada que acabes de fer... És senzillament increïble. Tenir això a casa nostra i no haver-hi anat fins als 23 anys!